2 september 2014

Marathon training - week 11


Vorige week was een volle week. Bijna iedere avond was ik weg of bezig met hardlopen. Alleen donderdagavond lag ik op de bank omdat ik gewoon gaar was ;-) Ik ben begonnen aan een introductiecursus kanovaren en dit zal een aantal woensdagavonden in beslag nemen. Afgelopen woensdag was het prachtig weer om op de Maarsseveense Plassen te varen. We hebben de eerste les de nodige technieken geleerd en ik voelde mijn arm en buikspieren wel een beetje. Lekker om even met iets anders bezig te zijn dan met hardlopen. Maar ook qua hardlopen, ging vorige week als een speer. Ik liep bijna 50 kilometer en hiermee sloot ik de maand augustus af met ruim 200 kilometer in de benen. Een nieuw record!

Mijn hardloopweek begon dinsdag met een snelle loop. Ik had niet echt inspiratie, dus rende ik verschillende straten op en neer om uiteindelijk op 12,2 kilometer uit te komen.

De bedoeling was vervolgens om donderdagavond een intervaltraining te doen, maar ik was moe en besloot op de bank te ploffen. Dus moest er vrijdagochtend vroeg worden opgestaan. Ik bedacht me al dat het misschien niet zo slim was me op een lege maag uit te sloven op een intervaltraining. Toen bleek dat ik mijn horloge niet goed had ingesteld, dus ik had een excuus om niet te gaan intervallen :p Wel liep ik lekker op tempo. Ik heb 5 kilometer gesprint en de rest rustig uitgelopen.

In het weekend was ik voor de verandering eens vrij. Zaterdag stond nog een vergadering van mijn vrijwilligerswerk op de planning, maar 's avonds toog ik richting Vlissingen voor een welverdiende mini-vakantie. Door het Zeeuwse landschap liep ik zondag rustig 28 kilometer. Mijn moeder fietste voor me uit met de kaart en ze was zich keer op keer aan het verbazen dat ik dit allemaal volhield. We begonnen in het duingebied langs de kust en keerden op een gegeven moment om en liepen/fietsten door de weilanden weer terug. Na 28 kilometer vond ik het genoeg geweest (ik wilde percè iets meer lopen dan de week ervoor) en sprong achterop. Heerlijk om even door een andere omgeving te rennen en te genieten van de zeelucht! Doet een mens goed :-)



Nu is september aangebroken en deze maand zal ik mijn langste afstanden voor de marathon gaan lopen. Zaterdag de eerste dertiger!! Kom maar op!

Week 11
ma: uurtje yoga
di: snelle 12.2 km
woe: 2 uur kanoën
vrij: snelle 8.4 km
zo: langzame duurloop 28 km
5 ochtenden buikspieroefeningen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten