27 juli 2014

Marathon training - week 6


Deze week begon helaas nogal slecht. Maandag had ik nergens last van, maar 's nachts kwam ineens al mijn eten er weer uit. Hierdoor voelde ik me dinsdagochtend zo slecht dat ik me ziek moest melden. Iets waar ik absoluut niet van hou.. Dinsdag heb ik, buiten een bakje cruesli met yoghurt en bouillon, niets gegeten. Ik voelde me hierdoor zo ontzettend brak. Al mijn spieren deden pijn en iedere beweging was te veel. Omdat het op mijn werk enorm warm is, leek het me niet verstandig woensdag te gaan werken met niets in mijn maag. Dus ook woensdag ziek gemeld. Gelukkig kon ik toen wel weer normaal eten. Donderdag was mijn vrije dag en die ochtend stond ik op alsof er de dagen ervoor niets was gebeurd. Ik voelde me prima en had honger. En ik moest naar buiten en bewegen. 2 dagen binnen zitten en niets doen is niets voor me...

De zon scheen, het was warm, ik ben gaan fietsen. Gewoon op mijn stadfietsje langs de Lek. Rustig aan. Uiteindelijk heb ik ruim 38 kilometer gefietst en ik eindigde bij de Veldkeuken in Amelisweerd voor een lekker broodje. Thuisgekomen voelde ik me nog steeds heel goed. Uurtje uitrusten en toen besloot ik mijn geplande intervaltraining te gaan doen. Oh man, dat was wel even een hel. Het was enorm warm en ik had na 1 km al zo'n droge mond dat ik hem amper nog open kon doen. Toch af kunnen maken en blij dat maandagnacht meteen alle bacteriƫn er uit waren. Niet meer misselijk geweest in ieder geval!

Vandaag, zondag, ging de wekker weer heel vroeg want het beviel me vorige week wel goed. Om kwart over 6 stond ik buiten en ik ben weer langs de Kromme Rijn gaan lopen. Helemaal niemand tegengekomen. Alleen konijntjes en watervogels. Oh, en een heleboel naaktslakken. Het was wel erg vochtig en benauwd. Niet warm, maar het zweet gutste overal :p Ik had gelukkig genoeg drinken mee. Ik heb meer gelopen dan ooit (ook al is het maar 100m meer).. Ik zit nu al boven het aantal kilometers dan het aantal dat ik volgende week ga trainen in Amsterdam. Maar dat geeft niet. Je hoeft niet iedere week meer. Af en toe een stapje terug is ook goed! Vanmiddag staat nog in de planning om te gaan klimmen, maar ik denk dat ik het even bij zekeren hou. Haha.

 


Week 6
do: 38.7 km fietsen en intervaltraining 7.1 km
zo: langzame duurloop 21.2 km en middagje klimmen

1 opmerking: