7 juli 2014

Marathon training - week 3

Week 3


Mijn nieuwe schoenen... de hele week durf ik er al niet meer op te lopen. Hoe dat komt? Na de eerste lange duurloop vorige week had ik ineens erge pijn aan de onderkant van mijn rechtervoet. Zondag ging ik naar Festival Mundial en daar lukte het lopen wel, maar toen ik 's avonds mijn schoenen uitdeed, kwam de pijn weer op. Ook maandag voelde ik het nog op mijn werk. Ik sta de hele dag op mijn werk, dus echt ontlasten kon ik het niet. Dinsdag wilde ik toch percè hardlopen. Ik besloot mijn oude schoenen aan te trekken en gewoon te gaan. En yes: ik voelde niets tijdens het lopen en ook niet er na. Waar kwam die pijn dan ineens vandaan? Misschien was het gewoon het feit dat ik op nieuwe schoenen lang ging lopen of het was de sok. Ik had een compressie sok aan en voelde al meteen dat deze erg drukte aan de zijkant/onderkant van mijn voet. Feit is wel dat ik die sokken dus ook niet meer durf aan te trekken ;-)

Donderdag was het erg benauwd en ik heb gewacht tot de zon wat gezakt was voor ik een intervaltraining ging doen. Tijdens de stukjes dat ik moest joggen, ben ik gaan lopen. Zo heb ik het goed vol kunnen houden. Hoewel ik wel enorm dorstig en bezweet terugkwam.


Nadat het zaterdagavond vrij laat was geworden door een etentje met vrienden en door de wedstrijd die ik thuis nog 'even' af wilde kijken, ging ik zondagochtend voor de langzame lange duurloop. Hoewel ik pas rond 11 uur de deur uitging, was het nog erg stil op de weg. Iedereen zal wel lang aan het uitslapen zijn. Het was nog steeds benauwd en het waaide ook erg hard. Ik besloot eerst tegen de wind in te lopen, dan kun je tenminste nog uitkijken naar de wind mee. Het ging lekker! Ik voel nu wel een beetje mijn kuiten, maar verder gaat het prima. Fijn!


Week 3
di: snelle 6 km
woe: een avond klimmen
do: intervaltraining 8.7 km
zo: langzame duurloop 16.5 km
5 ochtenden buikspier training

Geen opmerkingen:

Een reactie posten