14 juli 2014

Marathon training - week 4

Week 4


Zo, dat was een lekkere loopweek vorige week! Ik heb alle soorten weer gehad, de trainingen gingen goed èn de pijn in min voet lag toch niet aan de nieuwe schoenen. Inmiddels heb ik namelijk alle kilometers vorige week op de Lunarglides afgelegd en nergens last van gehad. I blame the sock!!


Maandag was ik vrij en besloot ik met het mooie weer een rondje door het bos te wandelen. Om ze wat meer in te lopen, trok ik mijn nieuwe hardloopschoenen aan. Dinsdag liep ik een snelle 6 kilometer. Het regende en eigenlijk was dat wel fijn, want het was even niet zo benauwd. Het had al erg veel geregend die dag, dus het was stampen door de plassen. Heerlijk! Ik had weer een lekker tempo te pakken: de snelle korte runs probeer ik met een pace van onder de 5'00" te lopen.

De intervaltraining moest ik dit keer op vrijdagavond doen. Op de buienradar zag ik dat er een heftige onweersbui aan zat te komen. Ik wachten en wachten, maar er kwam maar niets. Toen toch maar om kwart over 9 naar buiten gegaan. Het was erg dreigend weer. Donkere wolken en veel vochtigheid. Wat was het daardoor benauwd!! Niet normaal hoeveel zweet er overal uit kwam. Toch wist ik 7,5 km vol te maken met 2 minuten sprint en 1 minuut joggen. 

Ik kijk tegenwoordig uit naar de rustige lange duurlopen op zondag. De ochtenden zijn van mij en iedere keer ga ik weer een stukje verder. Nog even en dan loop ik de eerste duurloop met Stichting Trainingslopen. Dit zal een 20 km zijn. Daar ben ik weer langzaamaan naartoe aan het werken. Ik had drinken meegenomen in mijn belt en ook een gelletje om uit te proberen. Na ongeveer 10 km was ik in Amelisweerd beland en daar hield ik even pauze. Ik had beter niet stil kunnen blijven staan want toen ik weer verder ging, waren mijn bovenbeenspieren enorm verzuurd. Au! Gelukkig ging dat na een tijdje weer over. Weer een lesje geleerd: niet te lang stilstaan tijdens een run. Het was pittig, vooral vanwege het weer. Hoewel er een windje stond en het bewolkt was, was het zo enorm benauwd weer. De luchtvochtigheid was erg hoog en af en toe kwam de zon door de wolken. Pfff! Ik zag op Instagram dat meer mensen daar last van hadden..

Week 4
ma: wandeling van 5 km
di: snelle 6 km
woe: een avond klimmen
vrij: intervaltraining 7.5 km
zo: langzame duurloop 18 km
5 ochtenden buikspiertraining


Geen opmerkingen:

Een reactie posten