20 juli 2014

Marathon training - week 5


Warm, warm, warm!! Wat was het deze week heet en benauwd. Heerlijk natuurlijk om 's avonds in de tuin te barbecueën of om een middagje op het terras te zitten (wat ik beide dan ook gedaan heb ;-) ). Niet zo lekker om in te werken of sporten. Toch heb ik me deze week ook netjes aan het schema gehouden. Ik deed zelfs iets wat ik nog nooit gedaan had op een vrije dag: de wekker om kwart over 5 zetten om te kunnen hardlopen!

Dinsdag was het weer snelle korte loopdag. Dit keer 8 km en ook dit lukte weer met een gemiddelde pace die lager lag dan 5'00".

Donderdag was ik vrij en 's middags zou ik naar het terras gaan, dus ik ben maar 's ochtends gaan lopen. Ik had al zo'n vermoeden dat ik 's avonds niet meer zo'n zin zou hebben. Er stond een interval training op het programma en die heb ik rustig aan gedaan. Het was te warm om op volle snelheid te gaan, dus ik ben rustig gaan wandelen tussen de sprintjes door. Ik was blij dat de training niet te lang duurde..

En dan vandaag, zondag: vrijdag was ik me al aan het afvragen wanneer ik mijn lange duurloop zou plannen. Zaterdagavond misschien? Nee, want dan had ik een hele dag gewerkt en op mijn werk loop/sta ik ook de hele dag. Zondag dan maar.. Maar het zou weer super warm worden. Op Instagram zag ik veel mensen heel vroeg hun rondjes doen. Okè, dat kon ik ook!! Ik maakte zaterdagavond havermout met aardbeien en Griekse yoghurt en zette dit in de koelkast voor de volgende morgen. Ik kan namelijk niet, in tegenstelling tot sommige andere lopers, op een lege maag rennen... Ik moet 's ochtends gewoon even een uurtje bijkomen en wakker worden.  Ik legde al mijn spullen klaar en ging vrij vroeg slapen. De wekker stond om 5:20. Gek genoeg werd ik om kwart over 5 vanochtend uit mezelf wakker en was ik helemaal niet moe!!
Half 7 stond ik buiten en wat was het heerlijk!!! Ik was niemand op de weg en het was nog koel. Ik had een prachtige route uitgezocht en ben onderweg een paar vroege hardlopers en wielrenners tegengekomen. Hier kon ik echt wel van genieten. Half 9 was ik weer thuis, net voordat er een onweersbuitje overkwam. Goede timing!

Doordat ik vandaag weinig gepland had, ben ik 's middags wel een aantal keer weer in slaap gevallen bij het lezen van een boek. Maar wat is het lekker om nog zo'n lange dag te hebben en 's ochtends al gesport te hebben. Als het weer zo warm wordt, is dit wel voor herhaling vatbaar!

Week 5
di: snelle 8 km
woe: avond klimmen
do: intervaltraining 5.4 km
zo: langzame duurloop 20 km
buikspieroefeningen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten