26 oktober 2013

The road to Egmond: week 1


Deze week startte ik met een schema voor de halve van Egmond. De week was nogal druk. Maandagavond ging ik een avondje boulderen in Sterk, waardoor ik de dagen erna enorme spierpijn had in mijn schouders, rug en armen. En woensdag was mijn laatste bootcamptraining, waar we ook altijd wat rennen. De training was best zwaar voor de bovenbeen-, buik- en armspieren. Dus nog meer spierpijn..
Verder liep ik 3 keer volgens een schema, waarbij er 1 keer in de week een interval op het programma staat, 1 keer een korte duurloop en 1 keer een langere duurloop.

  • Dinsdag: uitgeprobeerd hoe het is om 's ochtends voor het werk hard te lopen. Echt totaal niets voor mij.. Tenminste niet voor de intervaltraining die ik deed. Misselijk van de banaan die ik ervoor had gegeten en moe. Nee, niet voor herhaling vatbaar 's ochtends. Wel jammer, want door het vroege donker worden, heb ik echt moeite 's avonds er uit te gaan.
  • Donderdag: 6 km. Had geen zin, want zat heerlijk op de bank, maar eenmaal buiten ging het heerlijk. Het was nog warm en kon gewoon in een hemdje lopen. En dat om half 9 's avonds. Voor mij duidelijk een betere tijd om te lopen.
  • Zaterdag: 11 km. Vandaag heb ik vrij en niets is lekkerder dan in de middag in het licht van de zon door het park te rennen. De zon scheen op de gele blaadjes en ik genoot van de herfst.
Het was allemaal een beetje veel deze week, dus komende week ga ik het iets rustiger aan doen. In ieder geval geen bootcamp meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten