22 oktober 2013

15 km aantikken

Ik wist het al wel: 's ochtends ben ik geen hardloper. Een aantal keer heb ik het geprobeerd, maar ik heb gewoon meer energie na een dag werken of 's middags tussen de lunch en het avondeten. Vorige week begon ik rond 10 uur aan een 15 km. Ik dacht dit te doen in het Maximapark in Utrecht. Daar heb je 'het lint', een 8 km lang asfaltpad rondom het park. Er mogen geen auto's komen, dus je deelt het pad met andere hardlopers, een enkele fietser en skaters.

Ik had me nogal verkeken op de afstand naar het park, dus na 3 kwartier fietsen kwam ik eindelijk aan. Nouja, goede warming up. Maar toen ik mijn fiets neerzette, voelde ik mijn buik al rommelen. 'O, o, niet goed.' Ik had niets meegenomen.. Onderweg dacht ik dat ik dan maar 1 rondje zou doen, maar toen ik weer voorbij mijn fiets was, wilde ik toch verder. Tot halverwege dan maar. Maar na 11 km besloot ik dan toch maar het rondje bijna af te maken, zodat ik de 15 km voor het eerst sinds december weer aantikte. Snel op de fiets weer naar huis. Het enige wat door mijn hoofd spookte was: ETEN, HONGER!! En dat verergerde alleen maar toen ik verdwaalde in die vinex-buurt. Arrg. Eenmaal thuis heb ik als een gek lopen eten. De volgende dag waren mijn kuiten enorm verzuurd en ik had een week geen zin om hard te lopen.

Deze week gaat mijn trainingsschema voor de halve marathon in. Nog precies 12 weken tot aan Egmond. Na vorige week heb ik wel weer een aantal dingen geleerd:

* beter eten voor het trainen, vooral als die training langer dan een uur duurt. En al helemaal als er in totaal ook nog 1,5 uur fietsen bij komt kijken.
* meer drinken van te voren en drinken meenemen. Ook hier weer: vooral als ik langer dan een uur bezig ben.
* niet meer onvoorbereid naar de andere kant van Utrecht fietsen :) Hoewel ik het rondje wel heel fijn vond. Dus als ik er de volgende keer heen ga, stop ik eten en drinken in een fietstas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten