18 augustus 2014

Marathon training - week 9


Inmiddels heb ik de mentale grens van de halve marathon een aantal keer overschreden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de komende maanden dertigers ga lopen. Maar ik kon me eerst ook niet voorstellen wat 25km was. Èn dat laatste heb ik zondag wel gelopen!

Woensdag was ik erg moe. Half 7 was ik thuis uit mijn werk en ik wist: als ik nu ga eten en op de bank ga zitten, kom ik er niet meer af. Dus gooide ik er een banaan in en ging meteen lopen. Geen goed idee bleek later. Ik moest een paar keer stoppen omdat ik te snel ging. Ik had honger, dorst, kreeg last van mijn darmen en het was net iets te benauwd om te lopen. Toch maakte ik de 10 km vol. Vraag me niet hoe... Maargoed, je kan niet altijd lekker lopen. Hoort er bij!

Vrijdagochtend stond ik weer om 6 uur naast mijn bed voor een snelle korte run. Ik kan het steeds beter, 's ochtends lopen. Langzaam en lang gaat me dan het beste af, dus eigenlijk moet ik geen snelle loop doen dan. Maarja, er moest weer gewerkt worden, dus ik kon niet te lang wegblijven. Bovendien stond zondag weer een echte lange duurloop op het programma. Mijn kuit stond na deze loop wel enorm op slot. Au. Au. Au. Gelukkig liep ik er dat op het werk weer uit.

Zondag was er slecht weer voorspelt, maar gelukkig had ik een stok achter de deur: de 25km training in Amsterdam. We liepen weer vanuit het Olympisch Stadion een aantal rondjes door het Amsterdamse bos. Het weer was uiteindelijk prima. Eindelijk niet meer zo warm, lekker windje er bij. Het voelde als herfst en ik hou wel van lopen in de herfst. 's Middags plofte ik neer op de bank om er niet meer van af te komen. Lekker chillen :)

Week 9 (we zijn op de helft!!!)
ma: uurtje yoga
woe: snelle 10 km
vrij: snelle 8.5 km
zo: langzame duurloop 25 km

1 opmerking:

  1. Ik loop bijna altijd in de ochtend. Nog voor mijn ontbijt. Met mijn lesje 13 van Evy kan dat ook nog wel ;) Heerlijk! :D :D

    BeantwoordenVerwijderen