15 juni 2014

The game is on!

Nog 4 maanden, om precies te zijn 18 weken, en dan sta ik als het goed is aan de start van de marathon van Amsterdam. Sinds ik terug ben uit Nepal heb ik niet verder gelopen dan 11,5 km. Door de nodige intervaltrainingen en snelle korte runs, lukte het me wel om vorige week zondag mijn PR op de 10 kilometer met 30 seconden te verbeteren tijdens de Ladies Run in Groningen. Maar vanaf komende week is het tijd om meer kilometers te maken en langzamer te gaan. Mijn schema, wat ik deels van internet heb en deels zelf heb ingevuld, gaat beginnen. Ik hou het op drie keer in de week: een korte loop, een intervaltraining en een lange duurloop. Daarnaast hou ik mijn andere spieren wel in beweging door het klimmen en boulderen.


Ter voorbereiding heb ik gisteren een nieuw paar Nike Lunarglides besteld. Mijn oude Lunarglides, mijn eerste ├Ęchte hardloopschoenen waar ik twee jaar geleden op ben begonnen, hebben inmiddels bijna 800 kilometer afgelegd. Ik wissel steeds tussen twee paar schoenen, maar lange afstanden loop ik toch het best op stabiele Lunarglides.

Verder loop ik in augustus en september vier keer een training mee met Stichting Trainingslopen in Amsterdam. Samen met een pacer die op het tempo loopt van de door jouw opgegeven verwachte eindtijd loop je tijdens deze trainingen vier lange duurlopen (20-35 km). Onderweg is eten en drinken aanwezig. Dit moet een stok achter de deur zijn om die lange duurlopen ook echt te gaan doen. Want ik denk dat ik het zelf wel moeilijk ga vinden om 3 uur te gaan lopen. Zeker als het warm is in de zomer. Vrijwilligers die een keer op zondag met me mee willen fietsen met gespreksstof en drinken, zijn dan ook meer dan welkom ;-)

Mentaal kan ik het. Zolang mijn lichaam het ook allemaal wil en ik zonder blessures de trainingen door kom, gaat dit helemaal goed komen! The game is on! Yes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten