18 februari 2012

Verzamelwoede

Veel mensen zullen het wel herkennen: je loopt langs één van je favoriete winkels, weet dat je niets nodig hebt, gaat toch naar binnen en loopt naar buiten met dat ene nieuwe boek. Òf dat nieuwe geurtje òf dat ene paar schoenen. Als je thuis komt gaat je nieuwe collectors item bij de rest van je verzameling in de kast.

Met de bovenstaande spullen heb ik niet zo heel veel, maar ik kan bijna niet langs de Free Record Shop of de Boudisque lopen, zonder er even naar binnen te gaan en te kijken naar de DVD's. En vaak loop ik dan weer naar buiten met leuke koopjes. Moeten ze die schijfjes maar niet zo goedkoop maken..
Inmiddels staan er 292 in mijn kast (ja, er zijn websites waarop je dat bij kunt houden) en daarvan heb ik er 94 nog niet gezien. En iedere keer als ik zin heb om een film te kijken, pak ik weer die ene die ik al vijf keer gezien heb. Soms pak ik er eentje die al jaren in mijn kast staat en dan blijkt het een fantastische film te zijn. Er staat echt van alles: van romantische komedies tot actiefilms en thrillers. En van buitenlandse filmhuisfilms tot stomme films uit de jaren '20 en '30. Vandaag zijn Les amours imaginaires en Inception aan mijn steeds groter wordende collectie toegevoegd.
Waar heb jij een zwak voor? Waar heb jij veel van in huis staan en wat is het laatste wat je aan je collectie hebt toegevoegd?

2 opmerkingen:

  1. Boeken!! :-) Voor mij ook geen stapels schoenen en geurtjes, en ook niet al te veel dvd's, maar boeken.... ik heb ze niet geteld, maar het zijn heel wat kasten en planken vol :-) Oh, en in de berging liggen er nog meer :-) Het laatste boek dat ik gekocht heb... poeh, da's een lastige... Ik denk dat de boeken die hier het meest recent zijn binnen gekomen, boeken zijn die ik van Sinterklaas of voor mijn verjaardag heb gekregen, of die ik heb geleend. In het kader van 'huis opruimen' lees ik nu boeken die ik geleend heb, zodat die terug kunnen naar de rechtmatige eigenaar en ik weer een boek minder heb om op te ruimen :-)
    Oh en ook voor mijn boeken geldt: heeel veel nog niet gelezen. Maar het is zo fijn ze in de kast te hebben staan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb niet echt een verzamelwoede...maar veel dvd's hebben wij wel...zo tegen de 1000 hebben we nu wel, pfff veel hoor!
    Wel ben ik gek op boeken, maar ook die leen ik meer dan koop, en tegenwoordig heb ik een ererader, dus staan er veel daarop!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen