2010
Films
- August Rush (Kirsten Sheridan, 2007) :: 9.3
- August Rush (Kirsten Sheridan, 2007) :: 9.3
- Into the Wild (Sean Penn, 2007) :: 9.3
- Cast Away (Robert Zemeckis, 2000) :: 9.1
- Harry Potter and the Half-Blood Prince (David Yates, 2009) :: 9.0
- Mamma Mia! (Phyllida Lloyd, 2008) :: 9.0
- Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009) :: 8.8
- Perfume: The Story of a Murderer (Tom Tykwer, 2006) :: 8.6
- Los amantes del Círculo Polar (Julio Medem, 1998) :: 8.5
- Avatar (James Cameron, 2009) :: 8.5
- Bridget Jones's Diary (Sharon Maguire, 2001) :: 8.5
- Guilty Pleasures (Julie Moggan, 2010) :: 8.5
- Love Actually (Richard Curtis, 2003) :: 8.5
- Milk (Gus Van Sant, 2008) :: 8.5
- Toy Story 3 (Lee Unkrich, 2010) :: 8.5
- Videocracy (Erik Gandini, 2009) :: 8.5
- (500) Days of Summer (Marc Webb, 2009) :: 8.3
- Angels & Demons (Ron Howard, 2009) :: 8.3
- El laberinto del fauno (Guillermo del Toro, 2006) :: 8.3
- Paris, Texas (Wim Wenders, 1984) :: 8.3
- The Road (John Hillcoat, 2009) :: 8.3
- Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010) :: 8.3
- Se7en (David Fincher, 1995) :: 8.3
- The Social Network (David Fincher, 2010) :: 8.3
- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (David Yates, 2010) :: 8.2
- Iep! (Rita Horst, 2010) :: 8.2
- Abre los ojos (Alejandro Amenábar, 1997) :: 8.1
- Shutter Island (Martin Scorsese, 2010) :: 8.1
- El último verano de la Boyita (Julia Solomonoff, 2009) :: 8.1
- Alles is liefde (Joram Lürsen, 2007) :: 8.0
- Babel (Alejandro González Iñárritu, 2006) :: 8.0
- Babel (Alejandro González Iñárritu, 2006) :: 8.0
- Blow (Ted Demme, 2001) :: 8.0
- Day & Night (Teddy Newton, 2010) :: 8.0
- Dead Poets Society (Peter Weir, 1989) :: 8.0
- De eekhoorn en de zwaluw (Arjan Boeve, 2009) :: 8.0
- Fantastic Mr. Fox (Wes Anderson, 2009) :: 8.0
- Ghost World (Terry Zwigoff, 2001) :: 8.0
- De hel van '63 (Steven de Jong, 2009) :: 8.0
- Un long dimanche de fiançailles (Jean-Pierre Jeunet, 2004) :: 8.0
- Paranoid Park (Gus Van Sant, 2007) :: 8.0
- The Proposal (Anne Fletcher, 2009) :: 8.0
- Some Like It Hot (Billy Wilder, 1959) :: 8.0
- Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Tim Burton, 2007) :: 8.0
- Valentijn (Hetty Nietsch, 2007) :: 8.0
- Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985) :: 7.9
- Bastøy (Michel Kapteijns, 2010) :: 7.9
- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry, 2004) :: 7.9
- Flashdance (Adrian Lyne, 1983) :: 7.9
- Tirza (Rudolf van den Berg, 2010) :: 7.9
- Carne trémula (Pedro Almodóvar, 1997) :: 7.8
- Clueless (Amy Heckerling, 1995) :: 7.8
- The Da Vinci Code (Ron Howard, 2006) :: 7.8
- Death Proof (Quentin Tarantino, 2007) :: 7.8
- Dichter bij de hemel (Marc Waltman, 2010) :: 7.8
- Gentlemen Prefer Blondes (Howard Hawks, 1953) :: 7.8
- The Holiday (Nancy Meyers, 2006) :: 7.8
- How to Marry a Millionaire (Jean Negulesco, 1953) :: 7.8
- Seven Years in Tibet (Jean-Jacques Annaud, 1997) :: 7.8
- Signs (M. Night Shyamalan, 2002) :: 7.8
- Vreemd bloed (Johan Timmers, 2010) :: 7.8
- C'era una volta il West (Sergio Leone, 1968) :: 7.7
- Dunya & Desie (Dana Nechushtan, 2008) :: 7.7
- Four Lions (Christopher Morris, 2010) :: 7.7
- The Lovely Bones (Peter Jackson, 2009) :: 7.7
- Psycho (Alfred Hitchcock, 1960) :: 7.7
- River of No Return (Jean Negulesco, Otto Preminger, 1954) :: 7.6
- Shrek Forever After (Mike Mitchell, 2010) :: 7.6
- Tsatsiki, morsan och polisen (Ella Lemhagen, 1999) :: 7.6
- The Village (M. Night Shyamalan, 2004) :: 7.6
- 3:10 to Yuma (Delmer Daves, 1957) :: 7.5
- 8: The Mormon Proposition (Reed Cowan, 2010) :: 7.5
- Bend It Like Beckham (Gurinder Chadha, 2002) :: 7.5
- Bridget Jones: The Edge of Reason (Beeban Kidron, 2004) :: 7.5
- Dead Man Walking (Tim Robbins, 1995) :: 7.5
- Joyeux Noël (Christian Carion, 2005) :: 7.5
- Norteado (Rigoberto Pérezcano, 2009) :: 7.5
- Over de streep (Mike Wennekes, 2010) :: 7.5
- Pik (Erik van Schaaik, 2010) :: 7.5
- Smoeder (Michiel van Erp, Edith Ruyg, 2008) :: 7.5
- Soerabaja, Surabaya (Peter Hoogendijk, 2007) :: 7.5
- Submarino (Thomas Vinterberg, 2010) :: 7.5
- Up in the Air (Jason Reitman, 2009) :: 7.5
- Beatrix, Majesteit (Michiel van Erp, 2009) :: 7.4
- Blöde Mütze! (Johannes Schmid, 2007) :: 7.4
- Drona & ik (Catherine van Campen, 2009) :: 7.4
- Easy Riders, Raging Bulls: How the Sex, Drugs and Rock 'N' Roll Generation Saved Hollywood (Kenneth Bowser, 2003) :: 7.4
- Garden State (Zach Braff, 2004) :: 7.4
- The Girl Next Door (Luke Greenfield, 2004) :: 7.4
- Later We Care (Piet Oomes, M. Claire Pijman, 2009) :: 7.4
- New York, I Love You (Fatih Akin, Yvan Attal, Randall Balsmeyer, Allen Hughes, Shunji Iwai, Wen Jiang, Shekhar Kapur, Joshua Marston, Mira Nair, Natalie Portman, Brett Ratner, 2009) :: 7.4
- Paranormal Activity (Oren Peli, 2007) :: 7.4
- Red Eye (Wes Craven, 2005) :: 7.4
- Romeo + Juliet (Baz Luhrmann, 1996) :: 7.4
- Så som i himmelen (Kay Pollak, 2004) :: 7.4
- Le scaphandre et le papillon (Julian Schnabel, 2007) :: 7.4
- Scream (Wes Craven, 1996) :: 7.4
- Taking Woodstock (Ang Lee, 2009) :: 7.4
- Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen, 2008) :: 7.4
- Waar is het paard van Sinterklaas? (Mischa Kamp, 2007) :: 7.4
- Andrés no quiere dormir la siesta (Daniel Bustamante, 2009) :: 7.3
- The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (Andrew Adamson, 2008) :: 7.3
- Footloose (Herbert Ross, 1984) :: 7.3
- Goal! (Danny Cannon, 2005) :: 7.3
- Nordwand (Philipp Stölzl, 2008) :: 7.3
- P.S. I Love You (Richard LaGravenese, 2007) :: 7.3
- Pretty in Pink (Howard Deutch, 1986) :: 7.3
- Some Kind of Wonderful (Howard Deutch, 1987) :: 7.3
- Some Kind of Wonderful (Howard Deutch, 1987) :: 7.3
- Nanny McPhee (Kirk Jones, 2005) :: 7.2
- The Wild One (Laslo Benedek, 1953) :: 7.2
- You Will Meet a Tall Dark Stranger (Woody Allen, 2010) :: 7.2
- Freaky Friday (Mark Waters, 2003) :: 7.1
- Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 7.1
- Hammada (Nathalie Alonso Casale, 2009) :: 7.1
- Two Weeks Notice (Marc Lawrence, 2002) :: 7.1
- Valentine's Day (Garry Marshall, 2010) :: 7.1
- Les amants du Pont-Neuf (Leos Carax, 1991) :: 7.0
- Het bezoek (Jos Stelling, 2010) :: 7.0
- Het bezoek (Jos Stelling, 2010) :: 7.0
- The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (Andrew Adamson, 2005) :: 7.0
- The Great Train Robbery (Edwin S. Porter, 1903) :: 7.0
- I Know What You Did Last Summer (Jim Gillespie, 1997) :: 7.0
- The Incredibles (Brad Bird, 2004) :: 7.0
- Letters to Juliet (Gary Winick, 2010) :: 7.0
- Life of an American Fireman (George S. Fleming, Edwin S. Porter, 1903) :: 7.0
- Mean Girls (Mark Waters, 2004) :: 7.0
- Navidad (Sebastián Campos, 2009) :: 7.0
- Pippi Långstrump (Olle Hellbom, 1969) :: 7.0
- SpangaS op Survival (Diede in't Veld, 2009) :: 7.0
- The Straight Story (David Lynch, 1999) :: 7.0
- Ton Sijbrands, dammer - met alle gevolgen van dien (Kees Brouwer, 2009) :: 7.0
- Wallace and Gromit in 'A Matter of Loaf and Death' (Nick Park, 2008) :: 7.0
- Mala Noche (Gus Van Sant, 1985) :: 6.9
- Catfish (Henry Joost, Ariel Schulman, 2010) :: 6.7
- Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010) :: 6.7
- He's Just Not That Into You (Ken Kwapis, 2009) :: 6.7
- Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006) :: 6.7
- Scènes uit het omgangshuis (Saskia Gubbels, 2010) :: 6.7
- Scream 2 (Wes Craven, 1997) :: 6.7
- Sixteen Candles (John Hughes, 1984) :: 6.7
- Min Avatar og mig (Bente Milton, Mikkel Stolt, 2010) :: 6.6
- We Remember Marilyn (Ted Newsom, 1996) :: 6.5
- Grease 2 (Patricia Birch, 1982) :: 6.4
- Blade Runner (Ridley Scott, 1982) :: 6.3
- Abeltje (Ben Sombogaart, 1998) :: 6.2
- Domino (Tony Scott, 2005) :: 6.2
- The Libertine (Laurence Dunmore, 2004) :: 6.2
- Calimucho (Eugenie Jansen, 2008) :: 6.1
- The BFG (Brian Cosgrove, 1989) :: 6.0
- An Inconvenient Truth (Davis Guggenheim, 2006) :: 6.0
- Kom niet aan mijn kinderen (Ron Termaat, 2010) :: 6.0
- Serendipity (Peter Chelsom, 2001) :: 6.0
- A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 6.0
- Sint (Dick Maas, 2010) :: 6.0
- Een vergeten zeemansgeschiedenis (Goert Giltay, 2010) :: 5.9
- North (Rob Reiner, 1994) :: 5.8
- Hoe overleef ik...? (Nicole van Kilsdonk, 2008) :: 5.3
- Wilders, the Movie (Mags Gavan, Joost van der Valk, 2010) :: 5.3
- 'n Beetje verliefd (Martin Koolhoven, 2006) :: 5.0
- A Burlesque on Carmen (Charles Chaplin, 1915) :: 5.0
- Ik zag ruimte (Kees Hin, 2010) :: 5.0
- Mam (Adelheid Roosen, 2009) :: 5.0
- Horseplay (Ruth Meyer, 2010) :: 4.8
- The Big Chill (Lawrence Kasdan, 1983) :: 4.7
- College (Deb Hagan, 2008) :: 4.5
Series
- 90210 - Seizoen 1 (Jeff Judah, Gabe Sachs, Rob Thomas, 2008): Aflevering 21 t/m 24 :: 7.3
- 90210 - Seizoen 2 (Jeff Judah, Gabe Sachs, Rob Thomas, 2009): Aflevering 1 t/m 24 :: 7.5
- Feuten - Seizoen 1 (Lourens Blok, Remy van Heugten, Hesdy Lonwijk, 2010): Aflevering 1 t/m 8 :: 7.0
- Flikken Maastricht - Seizoen 1 (2007): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.5
- Flikken Maastricht - Seizoen 2 (2008): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.5
- Flikken Maastricht - Seizoen 3 (2009): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.5
- Flikken Maastricht - Seizoen 4 (2010): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.5
- Friends - Seizoen 1 (David Crane, Marta Kauffman, 1994) : Aflevering 1 t/m 24 :: 8.0
- Friends - Seizoen 2 (David Crane, Marta Kauffman, 1995) : Aflevering 1 t/m 24 :: 8.0
- Friends - Seizoen 3 (David Crane, Marta Kauffman, 1996) : Aflevering 1 t/m 25 :: 8.0
- Friends - Seizoen 4 (David Crane, Marta Kauffman, 1997) : Aflevering 1 t/m 24 :: 8.0
- Friends - Seizoen 5 (David Crane, Marta Kauffman, 1999) : Aflevering 1 t/m 24 :: 8.0
- Friends - Seizoen 6 (David Crane, Marta Kauffman, 2000) : Aflevering 1 t/m 25 :: 8.0
- Friends - Seizoen 7 (David Crane, Marta Kauffman, 2001) : Aflevering 1 t/m 24 :: 8.0
- Friends - Seizoen 8 (David Crane, Marta Kauffman, 2002) : Aflevering 1 (nog niet af gezien)
- Glee - Seizoen 1 (Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2009): Aflevering 1 t/m 19 (nog niet af gezien)
- Gossip Girl - Seizoen 3 (Stephanie Savage, Josh Schwartz, 2009): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien)
- Grey's Anatomy - Seizoen 6 (Shonda Rhimes, 2009): Aflevering 11 t/m 24 :: 8.0
- Grey's Anatomy - Seizoen 7 (Shonda Rhimes, 2010): Aflevering 1 t/m 10 (nog niet af gezien)
- Oliver Twist - Seizoen 1 (Coky Giedroyc, 2007): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.0
- Ugly Betty - Seizoen 1 (Fernando Gaitán, 2006) : Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)
- Ugly Betty - Seizoen 3 (Fernando Gaitán, 2008): Aflevering 10 t/m 24 :: 7.5
- Ugly Betty - Seizoen 4 (Fernando Gaitán, 2009): Aflevering 1 t/m 20 :: 8.0
- Will & Grace - Seizoen 1 (David Kohan, Max Mutchnick, 1998): Aflevering 1 t/m 22 :: 7.5
- Will & Grace - Seizoen 2 (David Kohan, Max Mutchnick, 1999): Aflevering 1 t/m 24 :: 8.0
Statistieken
Totaal 166 films (maandgemiddelde: 12.8) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 11.
- Middel (21 t/m 75 min.): 15.
- Lang (meer dan 75 min.): 140.
Totaal 388 afleveringen van series gekeken.
Totale speelduur: 29376 min.
Aantal films / series herzien: 38.
Best beoordeeld: August Rush, August Rush, Into the Wild (9.3, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: College (4.5).
Media-verdeling
46.
77.
20.
48.
Dit jaar vier filmfestivals bezocht en veel films op televisie, internet en in de bioscoop gezien. Op naar een nieuw filmjaar en meer afleveringen van Grey's Anatomy, Glee en Flikken Maastricht!
Gelukkig nieuwjaar!
Leuk overzicht van al de films en series die je gezien hebt. Into the wild vond ik ook erg goed!
BeantwoordenVerwijderenEen gelukkig nieuwjaar!!
Wat een films heb je bekeken afgelopen jaar. Leuk om het zo te zien in overzicht.
BeantwoordenVerwijderenDie reactie was van mij.
BeantwoordenVerwijderenLeuk om jouw lijst te zien...veel films ken ik! Into The Wild is idd een erg mooie film!!
BeantwoordenVerwijderenMaar Sint vond jij dus niet zo leuk? Ik heb er vreselijk om moeten lachen! :- p
Fijne dag hoor!
Wat een boel films en series heb jij vorig jaar gezien. Er staan wel wat bekende titels tussen. Mamma Mia! heb ik al een paar gekeken, is echt zo'n feel-good-movie.
BeantwoordenVerwijderenGrey's Anatomy volg ik op tv, super serie :-)
Geniet van je weekend!
liefs Insoon