11 augustus 2013

Reizenlijstje

Even een onderbreking van de Noorwegen blogs, maar geen onderbreking van reizen. Iedereen heeft wel een wensenlijstje in zijn of haar hoofd. Waar je ooit nog eens naar toe wilt, wat je ooit nog eens wil doen. Op Nederland 3 is momenteel 3 op reis bezig en Floortje Dessing is weer eens bezig met een roadtrip door de wereld. Ze is in Mongoliƫ en het ziet er leeg en kaal uit. Maar het is o, zo, bijzonder. Mooie berggebieden, lege weides met jaks en Nomaden in tenten. Terwijl ik het programma kijk, bedenk ik me dat mijn wensenlijstje vooral afgelegen en meestal koude landen/gebieden bevat. In willekeurige volgorde mijn top 5:

Alaska
 

 
Himalaya's
 

 
 
IJsland
 
 
 
Mongoliƫ
 
 
 
Nieuw Zeeland
 
 
 
En dan is er nog een activiteit die ik erg graag eens wil doen: in de winter naar ScandinaviĆ« om het Noorderlicht te zien, te langlaufen, sneeuwschoen te wandelen en op een hondenslee te rijden. En dan in een lekker warm hotel terugkomen om vervolgens in een sauna/bubbelbad te duiken. Mooie vakantie toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten