30 april 2013

The Better Running Lab

"Ben jij een gepassioneerde hardloper en lijkt het je leuk om samen met ECCO en andere lopers aan een experiment mee te werken, geef je dan op als 'lab rat'." Dat was de oproep die het tijdschrift Salt een maand geleden op haar website plaatste. Een kennis wees me er op en ik dacht: 'laat ik eens een poging wagen'. Als 'lab rat' krijg je een paar nieuwe Ecco Biom Evo Racers en een code tot het Better Running Lab, zodat je mee kan werken aan experimenten. Ik stuurde een leuke mail naar het tijdschrift en enkele weken later kreeg ik bericht dat ik uitgekozen was om mee te werken aan het experiment.

Gisteren ben ik helemaal naar de andere kant van Utrecht gefietst om mijn schoenen op een DHL vestiging op te halen. Want natuurlijk was ik niet thuis toen ze een poging tot bezorgen deden. Maar gelukkig lag op een industrieterrein mijn pakje op me te wachten. Drie kwartier weer terugfietsen, wind tegen, zon in de ogen en ik kon thuis de schoenen aan een eerste inspectie onderwerpen. Hippe schoentjes, lekker licht, leuk kleurtje. Ze waren wel wat aan de grote kant, terwijl ik mijn gewone (kleine!) schoenmaat had opgegeven. Toch bleef ik er wel goed inzitten doordat de hiel lekker smal is.



Vandaag heb ik tussen alle tv-uitzendingen en vrijmarkten door de kans gevonden om een eerste rondje van 4 km op deze schoenen te lopen. Wat opvalt, in vergelijking met mijn andere hardloopschoenen, is dat ze erg licht zijn. Het lijkt alsof je niets aan je voeten hebt. Aan de ene kant fijn, want je gaat er lekker snel door - heb zelfs nog mijn 1km record verbroken. Aan de andere kant vond ik de demping een stuk minder. Ik heb door verschillende blessures echt een goede demping nodig. Verder moest ik gewoon wennen aan een ander soort schoen, maar ik denk dat hij voor korte afstanden over het asfalt wel prima is.

Ik heb in het Better Running Lab al op verschillende experimenten mijn commentaar gegeven en ik vind het een leuke manier om mee te werken aan de ultieme hardloopschoen. Over de Biom Evo Racer ben ik nog niet 100% tevreden, maar door alle feedback van de verschillende hardlopers kan er wel eens een mooi hardloopschoentje uit voortkomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten